کد مطلب:3076
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:12
به نظر من روز عيد غدير بايد به ديدار افرادي رفت كه در عصرخودشان بر محور ولايت فقيه حركت مي كنند و اگر از سادات باشند. بهترند;حال نظر شما در خصوص رسم موجود در جامعه كه صرف نظر از ويژگي هاي سادات و رويه آنان به ديدارشان مي روند چيست ؟ و اگر آن را نمي پسنديد چه راه هايي را براي رفع آن پيشنهاد مي كنيد؟
برادر مجتبي كياني ! با آرزوي موفقيت براي شما. مقدماتي كه نوشته ايد و منتهي به نتيجه مورد نظر شده است , بسيار عالي و به جا است و مانظر شما را مي پسنديم . همه سفارشات و توصيه هاي پيامبر6راجع به اهل بيت : ذريّه و خاندانش در جهت تقويت امامت و ولايت بوده است و تشويق هايي كه از زبان پيامبر يا ائمه 7در زمينه احترام به اهل بيت : شده است ,همگي بايد در مسيري باشد كه ولايت را تقويت كند و گرنه سيدي كه در زمان طاغوت امام جمعه تهران و منصوب از طرف محمد رضا شاه بود, هرگز قابل احترام نبوده و نيست و در آخرت با محمد رضا محشور خواهد شد و در روايت است كه امام رضا7فرمود: . ورسول اللّه 6خطاب به فرزندان عبدالمطلب فروده است : . خداوند فرموده است :
دميده شود, هيچ يك از پيوندهاي خويشاوندي ميان آن ها در آن روز نخواهد بود و ازيك ديگر تقاضاي كمك نمي كنند. (چون كاري ازكسي ساخته نيست ) كساني كه وزنه اعمالشان سنگين است , همان رستگارانند و آنان كه وزنهء اعمالشان سبك باشد, كساني هستند كه سرمايه وجود خود را از دست داده , در جهنم جاودانه خواهند ماند>.()
(پـاورقي 1.مجلسي , بحارالانوار, ج 7 ص 241 حديث 11
آن چه در روايات به آن اهميت داده شده شيعه بودن و پيرو بودن است , نه سيد بودن ; البته سيدي كه پيرو باشد, بايد بيش تر مورد احترام قرار گيرد; زيرايادآور دودمان پاك پيامبر6و اهل بيت : است ; دودماني كه در پاكي وطهارت مَثَل اعلا هستند و خداوند آيهء تطهير() را در شأن ايشان نازل كرده است ,(پـاورقي 2.احزاب (33 آيهء 33
ولي سيد گنه كار, نه تنها مورد احترام نيست , بلكه بيش از يك انسان معمولي بايد مؤاخذه شود.
وقتي سلمان غير سيد و در برهه اي از زمان غير مسلمان , به خاطر پيروي واقعيش از اسلام , يكي از خاندان اهل بيت مي شود,()
(پـاورقي 3..(بحارالانوار, ج 17 ص 170.
بايد متوجه شد كه معيارها در اسلام چگونه است و شيعيان بايد به چه كساني احترام بگذارند و روز عيد غدير به ديدن چه كساني بروند و صرف سيدبودن ـ ولو سيدي كه با نظام ولايت فقيه مخالف است و در مقام ضديت ودشمني است . نبايد معيار ديدارها باشد, بلكه بايد به ديدار سيدي بروند كه اگربه خاطر تبليغات و به خاطر اوضاع آشفته ,, لااقل طرف دار صددرصد نظام وولايت فقيه نيست , خداي نكرده مخالف نباشد و پرچم ضديت را بر در خانه خود نصب نكرده باشد و دهان و زبانش به بدگويي و عيب جويي از نظام ولايت فقيه باز نباشد.
امام چهارم 7فرموده است :
زيرا آن كس از خاندان ما كه نيكوكاري مي كند, در حقيقت دو كار كرده , يكي اين كه مانند ديگران كار نيكي كرده و ديگر اين كه حيثيت و احترام پيغمبر را حفظ كرده است .آن كس هم كه گناه مي كند, دو گناه مرتكب شده است , يكي اين كه مانند ديگران كاربدي كرده و ديگر اين كه آبرو و حيثيت پيغمبر را از بين برده است ... اساس كار, پيوندمعنوي و صلاح عمل و اطاعت امر خدا است , گو اين كه هيچ گونه نسبت و رابطه نسلي و جسماني با ما نداشته باشد و هر كس گنه كار باشد از ما نيست , گو اين كه از اولادحقيقي و صحيح النسب زهرا3باشد>.()
(پـاورقي 1.بحارالانوار, ج 1 ص 65
در خاتمه نظر آن برادر عزيز را به اين مسئله جلب مي كنيم كه ديدار ازسادات و احترام به سادات , تداوم همان مسئله امامت و ولايت بوده است , به ويژه در زمان طاغوت , وقتي مردم به ديدار سادات , آن هم در روز عيد غديرمي رفته اند, مي خواسته اند مسئله امامت و ولايت را تقويت كنند و خاطره غديررا زنده نمايند و امروز هم , گرچه بعضي از عوام بدون توجه به مسئله ولايت فقيه , به ديد و بازديد سادات مي روند, ولي چون اساس اين موضوع يك سنت حسنه بوده است , مخالفت با آن صلاح نيست , ولي مي شود مردم را راهنمايي كرد كه به ديدار ساداتي بروند كه در خط ولايت و امامت باشند تا غير از ديد وبازديد معمولي كه كارخوبي است , پاداش مضاعفي داشته باشند. ان شاءاللّه .
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.